12 Nisan 2022 Salı

Karışık Örnek Yazılar

Her hakkı saklıdır.

5 yorum:

  1. Muhteşem !! Okumaktan anlamaktan ve okuduğumu duymaktan gurur duydum. Emeğiniz bol olsun

    YanıtlaSil
  2. Esenler Tuğrul Bey! Öncelikle emeğinize sağlık! Bir sorum var - eski Türkçe’mizde yirmi OTUZ muydu? Teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yirmi = yigirmi idi. Ama mesela 23 = "üç otuz" şeklinde söylenirdi. Önce birler hanesi, sonra bir sonraki onlar hanesi söylenirdi. Daha detaylı bilgi için: http://www.tamga.org/2019/08/kokturukcede-saylar.html

      Sil
  3. Esen olun. Yukardaki yazılarla okuma alıştırması yaparken birinde bir gariplik sezdim.
    Müzigin sesini duymayanlar
    dans edenleri deli sanırlar
    görselinde Orkun yazısındaki sözcüklerin sırasında bir sorun var. Siz bir bakışta görürsünüz. Yoksa dil kuralı gereği özür en sonda değil de ikinci dizenin başında yazılır bilmemekteyim.

    Bir de buyazıları görsel olarak değil de kolaylıkla kopyalanabilir olan normal yazı gibi koysanız daha çok yararlanabileceğimi gördüm. Bu biçimde okuma veya kağıda yazmakta kullanabildiğimi, en azından bilgisayar kullanmama girmediğini gördüm. Çokları için de bu daha yararlı olabilir.
    Görsel olarak da ayrıca indirme düğmesi her yazının altında küçükçe olsa şimdiki kullanımı da yitirmemiş oluruz.

    Esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, uyarınız için teşekkürler, ikinci satırda üsüklerin sırası karışmış. KökTörük üsüklerinin unikodu hala maalesef tam gelişemedi. Yazının punto boyu değişince satırları düzgün şekilde kesmiyor. Yazıları görsel olarak paylaşmamın iki sebebi var. 1- Dikey Uygur yazısı, 2- Çeviriler bana aid olduğu için altına imzamı koyuyorum.

      Sil