14 Mayıs 2018 Pazartesi

Android Tabanlı KökTürkçe Ekran-üstü (on-Screen) Klavye ĖŊ: 𐰜𐰇𐰚∶𐱅𐰇𐰼𐰜𐰲𐰀∶𐰋𐰃𐱅𐰏𐰲𐰃

Android Tabanlı KökTürkçe Ekran-üstü Klavye ĖŊ𐰜𐰇𐰚∶𐱅𐰇𐰼𐰜𐰲𐰀∶𐰋𐰃𐱅𐰏𐰲𐰃
Orhun, Yenisey, Latin+ėŋ ve Simge klavyeleri içermekte!
Soŋ Güncelleme: 19/12/2020
Her hakkı saklıdır.



Bu ekran-üstü (on-screen) klavyeyi kullanabilmeŋiz için telefoŋuŋuz eŋ az Android 8.0 Oreo işletim sistemine sahip olmalıdır. Çünkü ancak 8.0 ıŋ sistem fontu Göktürk harflerini gösterebilmektedir. Oreo'nuŋ Göktürkçe desteği için de çok uğraştım: https://kok-turk.blogspot.com/2016/06/androidde-gokturkce-destegi-icin.html. Detaylı bilgi için: https://kok-turk.blogspot.com/2017/09/android-8-oreo-ve-gokturkce.html

İNDİR



Orhun klavyesi:

Yenisey klavyesi:

Latin klavyesi:

Simge klavyesi:

Yazılımıŋ soŋ estetik şekillendirilmesinde Çeviricimiziŋ kodlayıcısı Salih Topçu'nuŋ da katkısı olmuştur.

Nasıl kuracaksıŋız: Telefonuŋuzdan bloğa bağlanıŋ, İNDİR'i tıklayıŋ, telefonuŋuza (download klasörüne) kurulum dosyası (apk) inecek. Oŋu çalıştırıŋ ve kuruŋ. Daha soŋra Ayarlar'dan Dil ve Giriş'e giderek Göktürkçe Klavyeyi varsayılan seçiŋ.

Eğer Android'iŋ KitKat (4), Lollipop (5), Marshmallow (6), Nougat (7) sürümlerini kullanıyorsaŋız sistem fontuŋuz Göktürk harflerini desteklemiyordur. Bu durumda şu yazılımı kullanabilirsiŋiz: https://kok-turk.blogspot.com/2015/06/android-tabanl-gokturkce-klavye-old.html

Android'de Göktürkçe çeviri yapmak için: https://kok-turk.blogspot.com/2015/11/android-tabanl-gokturk-yaz-cevirici-20.html

Android'de Göktürkçe kullanım örnekleri: https://kok-turk.blogspot.com/2015/03/tamgadroid.html

Kağıd üzerindeki tasarımları:
 

38 yorum:

  1. Göktürkçe yazdığımı, doğru yazıp yazmadığımı günümüz Türkçesiyle nasıl kontrol edebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece latinden Göktürkçeye çeviri yapabiliyorum sitenizde Göktürkçeden latine çevirmeye yarıyan bir modül var mıydı acaba?

      Sil
    2. Yakında olacak. Ama Göktürkçesinin doğru yazılmış olması lazım. Günümüzde doğru yazabilen sayısı çok az.

      Sil
    3. Hocam Aslında Bazıları Örneğin: ABE Yazarken:
      𐰉𐰀 Yerine
      𐰀𐰋𐰋 Yazıyor Bu Konuda Ben Yazım Hatası Olarak Düşünüyorum. Siz Ne Düşünüyorsunuz?

      Sil
    4. Sözcük başında a/e yazılmaz. Bir de Türke yazısında hecelendirme ab-e şeklinde, a-be şeklinde değil.

      Sil
  2. Hocam, elinize emeğinize sağlık. Türk yazısının öğrenilmesi, gerek bilgisayar gerek mobil ortamda kullanılması konusunda yaptığınız katkıları bu millet unutmayacaktır. İyi çalışmalar, saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür éderim. Keşke herkes siziŋ gibi bu yazınıŋ değerini bilse.

      Sil
    2. Toğrul ! Android Samsung A5 kelişmeyor bu

      Sil
  3. Uygulama yüklenemedi diyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emin misiniz? bende yükleniyor ve çalışıyor. işletim sisteminiz Oreo mu?

      Sil
  4. Benim telefon j7 prime ama uygulama yüklenmedi diyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emin misiniz? bende yükleniyor ve çalışıyor. işletim sisteminiz Oreo mu?

      Sil
  5. Ya şu klavyeyi acaba normal klavyeye döndürebilecek bir tuş ekleyebilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normal klavye derken? Bu zaten Android için normal klavye.

      Sil
    2. 𐰋𐰤 : 𐰖𐰔𐰢𐰖𐰃 : 𐰲𐰸 : 𐰞𐰃𐱁𐱃𐰃𐰢 ! 𐰴𐰞𐰉𐰘𐰀 : 𐰋𐰤𐰃𐰢 : 𐰱𐰃𐰤 : 𐰲𐰸 : 𐰃𐰘𐰃 : 𐰊𐰞𐰑𐰆 ⸱

      Sil
  6. Hocam benim sürümüm Android 8 ama Oreo değil. Yazılımdan pek anlamam, telefonu Oreo'ya yükseltebileceğim ve isteyince eski haline getirebileceğim güvendiğiniz bir uygulama var mı? Ben bir kez denemiştim telefonun düzeni bozulmuş, uygulamalar dikey bir sütuna dizilmiş, ama klavye açılmamıştı. Uygulamayı silince düzelmişti iyi ki. Pek anlamadığım için korkuyorum da bilmediğim işleri yapmaktan. Teşekkür ederim şimdiden

    YanıtlaSil
  7. Hocam harflerin sağ üst sağ alt vs. yerlerine Latin harflerini de ekleme imkanınız var mı?

    YanıtlaSil
  8. Hocam klavyeye göktürk abacasından latin abacasına geçiş için bir tuş koyabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  9. Hocam benim telefonum android 11 sıkıntı olur mu?

    YanıtlaSil
  10. çok beğendim hocam çok başarılı. fakat kafama takılan bir soru var güvenilir değilmi şifrem falan çalınmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu neden Googleplay'a Appstore'ye yüklemiyorsunuz?

      Sil
    2. Her sene Play Store para ödememek ve dağıtımın tek kaynaktan (tamga.org 'dan) olması için. 6 Android yazılımımız var ve hiçbirinde reklam vs yok. Store'dan indirdiğiniz çoğu uygulama masrafları karşılamak ve gelir elde etmek için yazılımlarına reklam koyuyor. Güvenlikle ilgili bir şüpheniz varsa, ben Karadeniz Teknik Üniversitesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde Öğretim Üyesiyim.

      Sil
  11. Kök ya da Gök sözü 𐰜𐰇𐰚 kimi yazılmaz. 𐰚𐰜 ya da 𐰏𐰜 kimi yazılmalıdı. Nədən 𐰜𐰇𐰚 kimi yazdınız ?

    YanıtlaSil
  12. Ben çok teşekkür ederim size. Köktürkçe'yi öğrenmeye çalışıyorum ve bu kaynaklar sayesinde kendimi daha çok geliştirebiliyorum. Bu yaptıklarınız çok değerli. Çalışmalarınızı da keyifle takip ediyorum. Sadece sözlükte Türkçeden köktürkçe' ye çeviri olmadığı için zorlanıyorum. Çünkü köktürkçe kelimeler ve Türkçe kelimeler farklı, bir kelimenin köktürkçesini ararken bulmak zor oluyor. Yine de bizim için bulunmaz nimet. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Aleyna Hanım. Sitede Türkçeden KökTörükçeye, eski Uygurcaya ve eski Türkçeye çeviren 8 aded sözlük yazılımlarımız var, hem de Android, Web ve Windows tabanlı. Şuradan bulabilirsiniz: http://www.tamga.org/2017/01/gokturkce-laboratuvar.html

      Sil
  13. Eline emeğine sağlık çok başarılı olmuş.

    YanıtlaSil
  14. Hocam, IOS klavye uygulaması var mi? IPhone ve Tablet icin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. IOS yok ama web uygulamasını kullanabilirsiniz: http://www.tamga.org/2016/12/web-gokturkce-klavye.html

      Sil
  15. paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil