15 Şubat 2017 Çarşamba

İlk KökTörükçe Programımı Yazdığım Bilgisayar (1990)

Göktürkçeyle ilgili ilk programımı Casio fx-8500'de 1990'da yazmıştım. 1990'da bir evde bilgisayar olması büyük bir lükstü. Düşünüŋ 1994'te Trabzon'da bilgisayar satan sadece 3 yér vardı (tabi hantal masaüstü bilgisayarlar) ve fiyatlar $2500 dı; 1990'ı siz hayâl édiŋ artık. 1990'da satın aldığım bu yarı hesap makinesi, yari mini bilgisayar benim için büyük bir nimetti. Programlanabiliyordu ve grafik ekranında Göktürkçe görebilmek için ilk programımı bu makinede yazmıştım. Baktım, programı silmişim :-( Arka kapağını açtıktan soŋra iç kısma, ta o zamanlar Göktürkçe bir not bile koymuşum :-)

5 yorum:

  1. Bu küçük bilgisayar Ulduz Tuğrul Çavdar'a aiddir. Her şey uluğ dinimiz İslam içun. Teŋrimize soŋsuz şükür. :-)

    YanıtlaSil
  2. Bununla ne programlamışsınız, nasıl olmuş çok merak ediyorum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekranda Göktürkçe yazdırıyordum. Kodu silmişim. Yoksa çalıştırıp fotoğrafını çekecektim ilk program çıktısı diye.

      Sil