12 Ocak 2017 Perşembe

KökTörükçe Bardaklarım

Kupanıŋ üzerinde:
Teŋri küç birtük üçün akaŋım kagan süsi böri teg ermiş, yagısı koyn teg ermiş. Teŋri yarlıkaduk üçün illigig elsiretmiş, kaganlıgıg kagansıratmış, yagıg baz kılmış, tizligig sökürmiş, başlıgıg yükündürmiş. Türük, Oguz begleri, budun eşidiŋ! Üze Teŋri basmasar, asra yir telinmeser, Türük budun, iliŋin, törüŋin kem artatı, udaçı erti? Türük budun ertin, ökün! Akaŋımız, eçümiz kazganmış budun atı küsi yok bolmazun tiyin Türük budun üçün tün udımadım, küntüz olurmadım. Yalaŋ budunıg tonlıg, çıgayn budunıg bay kıldım, az budunıg öküş kıltım. Igar illigde, ıgar kaganlıgda yeg kıldım. Tört buluŋdakı budunıg kop baz kıldım, yagısız kıldım. Kop maŋa körti. İnim Kül Tigin kergek boltı. Özüm Sakıntım. Körür közüm körmez teg, bilir biligim bilmez teg boldı. Öd Teŋri yasar, kişi oglı kop ölgeli törümiş. Bilge Kagan. Bitigçi: Tuğrul Çavdar.
Taŋrı güç vėrdiği için babam kaganıŋ ordusu kurt gibiymiş, düşmanı koyun gibiymiş. Taŋrı buyurduğu için ülkelileri ülkesiz komuş, kaganlıları kagansız komuş, düşmanları itaatkâr kılmış, dizlilere diz çöktürmüş, başlılara baş ėğdirmiş. Türk, Oğuz beyleri, milleti işidiŋ! Üstte gök basmasa, altta yėr delinmese, Türk milleti, ülkeŋi, töreŋi kim bozabilecekti? Türk milleti vazgeç, pişman ol! Babamızıŋ, amcamızıŋ kazandığı milletiŋ adı sanı yok olmasın diye Türk milleti için gėce uyumadım, gündüz oturmadım. Çıplak milleti elbiseli, fakir milleti zengin kıldım, az milleti çok kıldım. Başka ülkelerden başka kaganlardan daha iyi kıldım. Dört taraftaki milleti hep tâbi kıldım, düşmansız kıldım. Hepsi baŋa itaat ėtti. Kardeşim Kül Tigin vefât ėtti. Kendim yas tuttum. Görür gözüm görmez gibi, bilir bilgim bilmez gibi oldu. Zaman Taŋrısı buyurunca, kişi oğlu hep ölümlü türemiş. Bilge Kagan. Yazan: Tuğrul Çavdar.

5 yorum:

  1. MERHABA TUĞRUL BEY, ÇALIŞMALARINIZI YAKINDAN TAKİP EDİYORUM, ÇOK BEYENİYORUM. SON YAPMIŞ OLDUĞUNUZ BARDAK ÇALIŞMASINI PEK BEYENDİM, ACABA SİPARİŞ VEREBİLİYOR MUYUZ?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, ben kendim için bir yazı tasarladım ve bardaklara baskı yapan birirne bastırdım.

    YanıtlaSil

  3. Çalışmalarınız için sizi yürekten kutluyorum.Kimliğimizin ve kültürümüzün yok edilmek istandiği bu günlerde sizin gibi aydın dostların bulunduğunu görmek çok güzel.
    İyi çalışmalar dileğiyle

    YanıtlaSil