10 Ocak 2016 Pazar

Windows Tabanlı KökTürkçe Klavye (Old Turkic Keyboard)

Old Turkic Keyboard
Soŋ Güncelleme: 16/12/2020
Her hakkı saklıdır.

Programıŋ ismini, Türkiye Türkçesi bilmeyen ama Göktürkçe'yle ilgilenen Türki kardeşlerimiziŋ ve yabancı Türkologlarıŋ kolay bulabilmesi için İngilizce "Old Turkic Keyboard" koyduk.


İNDİR


Metin kutusunu tıklayarak Latin harflerini de Göktürk harfleriniŋ yaŋına yazabilirsiŋiz. Metni kopyalayıp istediğiŋiz uygulamaya yapıştırabilirsiŋiz. Tabi o uygulamada Göktürk harflerini görebilmeŋiz için, o uygulamanıŋ kullandığı fontu Göktürkçe'yi destekleyen bir fontla değiştirmelisiŋiz.

Android, Göktürkçe Unicode fontlara tam uyum sağlamışken; maalesef Windows henüz tam uyum sağlayamamıştır. Bunuŋla ilgili sorunlar çoğu forumda tartışılmakta ve Windows şu aŋ için bu eksiğini kabul etmektedir. İleride düzeleceğini ümîd édiyoruz. Bir aŋ öŋce Microsoft'uŋ bu sorunu düzeltmesini ümîd étmekten başka bizim yapabileceğimiz birşey yok.

Unicode, Göktürk ve Yenisey harfleriniŋ onaltılı kodlarını 10C00-10C48 aralığına karşılık düşürdü. Günümüzde pek çok font Göktürkçe dahil çoğu nâdir dilleriŋ harflerini desteklemiyor (yani 10C00-10C48 aralığında herhangi bir harf şekli barındırmıyor). Bundan dolayı Göktürkçe'yi kullanabilmeŋiz için sistem fontuŋuzu Göktürk harflerini destekleyen bir fontla değiştirmelisiŋiz. Bizim yaptığımız yazılımıŋ içine, destekleyen bir font gömdüğümüz için - sistem fontuŋuz Göktürkçe'yi desteklemese bile - yazılımda harfleri görürsüŋüz; ama kopyalayıp bir yére yapıştırdığıŋızda, diğer yazılımlar sistem fontu kullandığı için yapıştırdığıŋız yérde Göktürkçe göremezsiŋiz. Bunuŋ için sistem fontunu Göktürk harflerini destekleyen bir fontla değiştirmeŋiz lazım. Windows 8 'le beraber gelen Segoe UI Symbol , Windows 10'la beraber gelen Segoe UI Historic, Google'uŋ sunduğu Noto Sans Old Turkic , internette arayarak rahatça bulabileceğiŋiz Turik.ttf , Turkic.ttf , Quivira.ttf fontları Göktürkçe Unicode harflerini destekliyor. 

36 yorum:

  1. merhaba. ben güney azerbaycandan. programı indirdim ve bilgisayarımla vvindovvs 7 ile install etdim. ama programı sağ tıklayıp open vuruyorum ama açılmıyor nedense. yardım edersiniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İndirdiğiniz rar dosyadır. Öncelikle onu winrar ile açacaksınız, karşınıza exe bir kurulum dosyası gelecek. onu çift tıklayarak çalıştırıp bilgisayarınıza kuracaksınız. Sonra masaüstünüzde programın ikonu oluşacak. O ikonda sağ-open yapacaksınız.

      Sil
    2. abi ben bu konularda çok meraklıyım bilgimde en azından baya var ama nereden indirceğim bu dosyayı ismimi göktürkçe filan yazmak istiyorum biz ailecek ülkücüyüz kağıda yazıyoruz ama pcde yazamıyoruz yardım edermisin

      Sil
    3. Çeviricinin web ve Android sürümünü yaptıktan sonra Windows sürümünü paylaşmayı bıraktım. Diğer iki sürüm daha işlevsel ve doğru çeviriyor.

      Sil
  2. hocam klavyeyi yükleyemiyorum yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
  3. İndir'e basacaksıŋız. İnen jar dosyayı doğrudan çalıştıracaksıŋız.

    YanıtlaSil
  4. Rar dosyası açıldıktan sonra içerisinde klavyeyi indirebilmem için herhangi bir dosya bulunmuyor. Yazı fontunu indiriyorum ama klavyeyi indiremiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O rar dosya değil, jar dosya. Java sanal makinasının yüklü olduğu bilgisayarlarda - ki çoğu bilgisayarda yüklüdür - tek tıklamayla doğrudan çalışır, kuruluma gerek yoktur.

      Sil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız, bunu biliyorum. Ama o devletlerdeki Türkleri ortak adla zikretmek için hangi terimi kullanmak uygundur sizce?

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  6. Hocam bu uygulamanın Türkçe karşılığı varmı veya harfler bilgisayar klavyesindeki gibi mi sıralandı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çevirici ayrı bir yazılımımız var. Buradaki tuşlar donanımsal klavyedeki gibi değil.

      Sil
  7. Tuğrul Hocam merhaba, Windows tabanlı klavyeyi indirdim ancak gelen .jar dosyasını klasöre çıkarttığım bir .exe dosyası bulamıyorum. Yardımcı olabilir misiniz? Saygılar, Görkem Özgen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, indirdiğiniz jar dosyayı doğrudan çift tıklayarak çalıştırmanız lazım. Tabi jar dosyalar sisteminizde winrar'a atandıysa winrar çalışabilir. jar dosya için winrar varsayılan program olmamalı.

      Sil
  8. Çok teşekkür ederim Tuğrul Hocam, şimdi kurdum...Tekrar ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. jar dosyaların varsayılan programı normalde Java SE dir. Bazen Winrar kendi üzerine alıp klasöre çıkartıyor. Güle güle kullanın.

      Sil
    2. Hocam Selamun Aleyküm Türkçeyi Göktürkçeye çevire biliyoruz peki Göktürkçeyi Türkçeye nasıl çevirelim, öyle çeviri varmı?

      Sil
    3. Ne zaman insanlar KökTürükçeyi doğru yazabilir, o zaman çevirici yapılabilir. Şimdi insanlar doğru yazamıyor ki program yazılanı analiz edebilsin.

      Sil
  9. Merhaba hocam. Öncelikle emekleriniz için çok teşekkür ederim. Tel klavyesinde sizin çalışmanızdan faydalanıyorum. Benim Win10 bs'da WinRar açıyor. Jar dosyası ile açmak için hangi güvenli yoldan açıp kullanmam lazım?

    YanıtlaSil
  10. Merhaba. Sanal klavyenizi indirdim. Yazıyorum ancak kopyala yapıp word belgesine yapıştırınca sanal klavye üzerinde yazdığım şekilde gelmiyor. Yani sağdan sola değil soldan sağ doğru diziliyor harfler. Yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ofisinizin eski sürüm olmasından kaynaklanıyor. Windows 10 + Office 2016 da hiç sorun yaşamazsınız. Ama Win7, Win8, Office 2010, Office 2013 de bu sorunları ben de yaşıyordum. Ne zaman Windows ve Office in son sürümlerini yükledim, bu sorunları Microsoft un çözdüğünü gördüm.

      Sil
  11. Hocam öncelikle çalışarak yapıldığı için güzel olmuş ama WinRar dosyasını açınca
    appliction
    com
    font
    javafx
    javafx.base gibi bir çok dosya mevcut hangisini kullanarak klavye açılacak.🤔🤔🤔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. WinRAR'la açmayacaksınız, doğrudan jar dosyayı çalıştıracaksınız.

      Sil
    2. Hocam Bir Kere Windows Tabanlı Göktürkçe Klavye Vardı. Onu Ekran Klavyesi Olarak Açabiliyorduk. Link Verir misiniz?

      Sil
    3. Zaten onun sayfasındasınız. Yukarıdaki İndir'i tıklayın.

      Sil
  12. http://www.tamga.org/2020/10/windows-koktorukce-klavye-duzeni.html?m=0 Sitesini Arıyordum

    YanıtlaSil
  13. Merhaba hocam Windows tabanlı klavyeyi indirdim ancak ekran klavyesinde harfler görünmüyor kare işareti var bütün harflerde bunu nasıl çözebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Windows sürümünüz eski olmalı. Win 11-10 sürümlerinde normal çalışıyor. 8-8.1 de de normal çalışıyor olmalı. 7'den emin değilim.

      Sil
  14. hocam yeŋisey alfabesini nereden vulabikirim?

    YanıtlaSil
  15. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  16. Hocam öncelikle selamlar,Yenisey talas yazan kısımdaki tamgaların karşılıklarını nereden bulabilirim?

    YanıtlaSil