3 Haziran 2015 Çarşamba

Android Tabanlı KökTürkçe Klavye (Old Turkic Keyboard)


Old Turkic Keyboard
Resim olarak kaydėtme, paylaşma, büyütme özelliğiyle!
Soŋ Güncelleme: 16/12/2020
Her hakkı saklıdır.


Değerli Arkadaşlar. Yeŋi sürümde Göktürkçe harfleri görebilmek için telefonuŋuzuŋ sistem fontunun Göktürk Unicode desteği olmasına gerek kalmadı. Artık desteklesin desteklemesin, Göktürkçe yazıları her yérde paylaşabilirsiŋiz.

İNDİR


Maalesef telefonlarıŋ sistem fontları Göktürk Unicode desteği vérmediğinden dolayı Göktürkçe harfleri paylaştığıŋızda, telefonlarda (ve desteklemiyorsa bilgisayarlarda da) Göktürk harfleriniŋ yérine kutucuklar görüyorduŋuz. Bu, ancak bu yazınıŋ soŋ paragrafında aŋlatıldığı gibi telefonuŋ sistem fontunuŋ Göktürkçe Unicode destekleyen bir fontla değiştiği zaman çözülebiliyordu.

Bu sorunu, yazıyı resme dönüştürerek kaydétmeŋizi ve paylaşmaŋızı sağlayarak aştık. Kaydéderken, eğer yazıyı başka bir resmiŋ üstüne yapıştımayı düşünüyorsaŋız arkaplan saydam (şeffaf) seçeneğini seçiŋ, resim png dosya olarak kaydédilecektir. Resmi arkaplan beyaz olarak da kaydétme seçeneği mevcuddur, jpg olarak kaydédilecektir. Paylaşmak istediğiŋizde ise arkaplanı beyaz olarak paylaşırsıŋız. Hem kaydéderken hem de paylaşırken istediğiŋiz font rengini seçebilirsiŋiz. Aşağıda ekran görüntüleri göreceksiŋiz.

Nasıl kuracaksıŋız: Telefonuŋuzdan bloğa bağlanıŋ, İNDİR'i tıklayıŋ, telefonuŋuza (download klasörüne) kurulum dosyası (apk) inecek. Oŋu çalıştırıŋ, ayarlardan bir kereliğine bilinmeyen kaynağa izin vermeŋiz istenecek (ayarlar - güvenlik - bilinmeyen kaynaklar kutucuğunu tıklayıŋ), ondan soŋra klavye kurulmuş olacak. Google Play Store haricindeki kaynaklar bilinmeyen kaynak kabul édilir ve normalde bilinmeyen kaynaklardan program kurmayıŋ. Ama baŋa güveniyorsaŋız ve bu klavyeyi kurmak istiyorsaŋız bir kereliğine bilinmeyen kaynağa izin veriŋ :-)

Programıŋ ismini Türkiye Türkçesi bilmeyen ama Göktürkçe'yle ilgilenen Türki kardeşlerimiziŋ ve yabancı Türkologlarıŋ kolay bulabilmesi için İngilizce "Old Turkic Keyboard" koyduk.

Açılış ekranı: 

İkinci arayüze (klavye) geliyorsuŋuz. Sol alttaki butonla Orhun veya Yenisey / Talas klavyesi seçebilirsiŋiz.
Yenisey klavyesiniŋ soŋ dört harfi (op, aş, ot, baş) aslında Orkun harfidir ama Orkun abidelerinde pek sık kullanılmamıştır, Orkun klavyesindeki 38 harften dolayı tuşları ğâyet sıkıştırdık, dolayısıyla bu dört harfi Yenisey klavyesine koyduk.

Metin kutusunu tıklayarak açılan sistem klavyeŋizle Latin harflerini de Göktürk harfleriniŋ yaŋına yazabilirsiŋiz. Metni kopyalayıp istediğiŋiz uygulamaya yapıştırabilirsiŋiz. Tabi o uygulamada Göktürk harflerini görebilmeŋiz için, yukarıda aŋlattığım gibi sistem fontuŋuzu Göktürkçe'yi destekleyen bir fontla değiştirmelisiŋiz.


Yazıŋızı yazıyorsuŋuz.

İkinci arayüzde sağ üstte üç noktayı tıkladığıŋızda "Save / Share As Image" seçeneği gelecektir. Oŋu seçerek üçüncü arayüze geçebilirsiŋiz.

Resmi kaydétmek isterseŋiz SAVE butonuna basıŋ. Aşağıdaki mesajı alacaksıŋız. Resmi ileride bir duvar kağıdınıŋ üstüne yapıştırmayı düşünüyorsaŋız arkaplanı saydam (transparent) seçiŋ. Tabi arkaplanı beyaz da seçebilirsiŋiz. Size kalmış.

Kaydédilmiş resim örneği:
Saydam arkaplan:
Beyaz arkaplan:

Eğer resmi paylaşmak isterseŋiz üçüncü arayüzde SHARE butonuna basıŋ. Aşağıdakine beŋzer bir ekran gelecektir.

Paylaştığıŋız yerde Göktürkçe yazı resim olarak görüntülenecektir. Göktürkçe desteği olsun ya da olmasın.

Unicode, Göktürk ve Yenisey harfleriniŋ onaltılı kodlarını 10C00-10C48 aralığına karşılık düşürdü. Günümüzde pek çok font Göktürkçe dahil çoğu nâdir dilleriŋ harflerini desteklemiyor (yani 10C00-10C48 aralığında herhangi bir harf şekli barındırmıyor). Bundan dolayı Göktürkçe'yi telefonuŋuzda kullanabilmeŋiz için sistem fontuŋuzu Göktürk harflerini destekleyen bir fontla değiştirmelisiŋiz. Bizim yaptığımız yazılımıŋ içine, destekleyen bir font gömdüğümüz için - sistem fontuŋuz Göktürkçe'yi desteklemese bile - yazılımda harfleri görürsüŋüz; ama kopyalayıp bir yére yapıştırdığıŋızda, diğer yazılımlar sistem fontu kullandığı için yapıştırdığıŋız yérde Göktürkçe göremezsiŋiz. Bunuŋ için telefonuŋuzuñ sistem fontunu Göktürk harflerini destekleyen bir fontla değiştirmeŋiz lazım. Windows 8 'le beraber gelen Segoe UI Symbol , Windows 10'la beraber gelen Segoe UI Historic, Google'uŋ sunduğu Noto Sans Old Turkic , internette arayarak rahatça bulabileceğiŋiz Turik.ttf , Turkic.ttf , Quivira.ttf fontları Göktürkçe Unicode harflerini destekliyor. Samsung telefonlar root olmadan HiFont yazılımıyla sistem fontunu değiştirebiliyor, ama diğer markalar root olmadan değiştirmiyor.

Android'de Göktürkçe kullanım örnekleri: https://kok-turk.blogspot.com/2015/03/tamgadroid.html

95 yorum:

  1. indirme linkini göremedim
    nereden indirebiliriz

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgiñiz için teşekkürler. Şimdilik buradan yayınlamaya devam etmek istiyorum. Zira bazen yazılımda ve açıklama metninde güncellemeler yapıyorum.

      Sil
  3. Emeğinize sağlık ancak en azından bu çalışma için facebook kullanabilir geri bildirimleri daha sağlıklı alabilirsiniz :)

    YanıtlaSil
  4. Mərhaba, arkadaşlar, iOS üçün ya da Windows 7 üçün keyboard nə cür endirə bilərəm?

    YanıtlaSil
  5. Whatsapp ya da mesaj olarak atmaya calisinca karakter gozukmuo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çünkü Whatsapp telefonunuzuñ sistem fontunu kullanır. Lütfen yukarıdaki tüm metni okuyuñuz. Orada yazdım:
      Bizim yaptığımız yazılımıŋ içine, destekleyen bir font gömdüğümüz için - sistem fontuŋuz Göktürkçe'yi desteklemese bile - yazılımda harfleri görürsüŋüz; ama kopyalayıp bir yére yapıştırdığıŋızda, diğer yazılımlar sistem fontu kullandığı için yapıştırdığıŋız yérde Göktürkçe göremezsiŋiz. Bunuŋ için telefonuŋuzuñ sistem fontunu Göktürk harflerini destekleyen bir fontla değiştirmeŋiz lazım. Windows 8 'le beraber gelen Segoe UI Symbol , Google'uŋ sunduğu Noto Sans Old Turkic , internette arayarak rahatça bulabileceğiŋiz Turik.ttf , Turkic.ttf , Quivira.ttf fontları Göktürkçe Unicode harflerini destekliyor. Samsung telefonlar root olmadan HiFont yazılımıyla sistem fontunu değiştirebiliyor, ama diğer markalar root olmadan değiştirmiyor.

      Sil
  6. Tuğrul bey bi çeviri yapmak istiyorum fakat göktürkçe bilgime çok güvendiğim söylenemez yardımcı olursanız çok sevinirim
    "Bİr bak tarihe TÜRKe baş kaldıranın sonu ne olmuş" sözünü göktürkçe harflerine çevrimini merak ediyorum yardımcı olursanız sevinirim şimdiden sağolun

    YanıtlaSil
  7. Tuğru beğ dediklerinizin hepsini yaptım fakat android cihazımda uygulama açılıyor fakat arayüz gözükmeden hemen kapanıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Android sürümüñüz Kit Kat (4.4.2) den düşük ise dédiğiñiz olur. Çünkü Kit Kat için SDK'ları kullandık. Android sürümüñüzü güncellemelisiñiz.

      Sil
    2. Paketin ayristirilmasinda bir sorun olusuyor
      Ne yapmaliyim

      Sil
    3. Android sürümünüz en az Kit-Kat yani 4.4 olmalı. Yoksa bu mesajı alırsınız.

      Sil
  8. iyi günler,
    Ben burda yazılanları aynen uyguladım hepsi oldu ancak whatsAP ve Google tarayıcıdan sağdan sola yazmayı başaramadım. Soldan sağa yazıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göktürkçe klavye yazılımının içinde yazacaksınız, orada kopyalayıp Whatsapp ve diğer uygulamalara kopyalayacaksınız. Fakat diğer uygulamalarda da Göktürkçe görebilmeniz için, telefonunuzun sistem fontunu Göktürkçeyi destekleyen bir fontla değiştirmelisiniz. Bunu yukarıda defalarca yazdım, lütfen okuyun.

      Sil
  9. Göktürkçe klavye yazılımının içinde yazabiliyorum. Telefonun fontunu Göktürkçeyi destekleyen bir fontla değiştirdim. Her yerde artık Göktürkçe yazabiliyorum ancak soldan sağa doğru. Benim sormak istediğim sağdan sola yazmak.

    YanıtlaSil
  10. Hocam hangi fontu kullanmaliyiz acaba?

    YanıtlaSil
  11. Emeğinize sağlık, Türkçü Betiğ olarak Türkçü kardeşlerimizin de yararlanabilmesi adına kaynak göstererek paylaşımda bulunduk. Türkçü Betiğ olarak teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  12. Hocam benim sürüm 4.4.2 şimdi bunu yaparsam whatsapp durumum diğer kişiler tarafından göktürkçe gozukecekmi? Ve font olayı nedir benim kafam karıştı bu APK yı indirmem yeterlimi yoksa ektradan birseymi indirmem gerekiyor yardimci olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim yaptığımız yazılımıŋ içine, destekleyen bir font gömdüğümüz için - sistem fontuŋuz Göktürkçe'yi desteklemese bile - yazılımda harfleri görürsüŋüz; ama kopyalayıp bir yére yapıştırdığıŋızda, diğer yazılımlar sistem fontu kullandığı için yapıştırdığıŋız yérde Göktürkçe göremezsiŋiz. Bunuŋ için telefonuŋuzuñ sistem fontunu Göktürk harflerini destekleyen bir fontla değiştirmeŋiz lazım.
      Diğer kişilerin sizin göktürkçe fontunu görmeleri için onların telefonlarının sistem fontları da göktürkçeyi desteklemeli ki kimsenin desteklemiyor. Orhun alfabesi eski alfabe olduğu için güncel fontlara dahil edilmemiş.

      Sil
  13. Durdfuruldfu hatasi veriyor ne icindir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Android sürümünüz en az Kit Kat olmalı. Ama 2 gün içinde yükleyeceğimiz yeni sürümde bu zorunluluğu kaldırıyoruz. Lütfen bekleyin.

      Sil
  14. Arkadaşlar yeñi sürüm artık Kit Kat'tan daha öñceki Android sürümlerini de destekliyor.

    YanıtlaSil
  15. Göktürçe Yasin Bodur yazabilirmisin hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çeviriciyi bulamadım nasıl yapicaz yardımcı olur musunuz

      Sil
    2. Android Tabanlı: http://kok-turk.blogspot.com.tr/2015/11/android-tabanl-gokturk-yaz-cevirici-20.html
      Web Tabanlı: http://kok-turk.blogspot.com.tr/2016/01/cevrimici-gokturkce-yaz-cevirici.html
      En üstte menüleri kullanarak daha bir çok şeye erişebilirsiniz.

      Sil
  16. merhabalar.Ulduz Tuğrul Beğ,
    ben 1992 de tarih kitabında görüp bazı harfleri kendime göre anlamdırarak alfabe oluşturmuş, bununla günlük vesaire yazılar yazıyordum. önceden yanlış öğrendiğim harfler olduğu için düzelmekte güçlük çekiyorum. kuralları ile öğrenmek ve günlük yaşantımda etkili kullanmaya devam etmek istiyorum. android, telefona yükleyemedim. yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefonuŋuzdan bloğa bağlanıŋ, İNDİR'i tıklayıŋ, telefonuŋuza (download klasörüne) kurulum dosyası (apk) inecek. Oŋu çalıştırıŋ, ayarlardan bir kereliğine bilinmeyen kaynağa izin vermeŋiz istenecek (ayarlar - güvenlik - bilinmeyen kaynaklar kutucuğunu tıklayıŋ), ondan soŋra çevirici kurulmuş olacak.

      Sil
  17. teşekkürler Ulduz Tuğrul Beğ

    YanıtlaSil
  18. ellerinize sağlık hocam...ben guney azerbaycannan...biz bir gurup toplaması zorundayız şu ata hattimizi 40000000 azerbaycan turku öyredek... dumanturkogle@gmail.com

    YanıtlaSil
  19. Lütfen cevaplayın..hifontdan hangi fontu seçerek Göktürkçe alfabeyi kullanabileceğim.Tengri Biz Menen!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hifont ta Göktürkçe font yok. Hifont sadece telefonun sistem fontunu değiştirmeye yarayan program. Windows8 'le beraber gelen Segoe UI Symbol, Windows10'la beraber gelen Segoe UI Historic, Google'uŋ sunduğu Noto Sans Old Turkic, internette arayarak rahatça bulabileceğiŋiz Turik.ttf, Turkic.ttf, Quivira.ttf fontları Göktürkçe Unicode harflerini destekliyor. Bu fontları bulup telefonunuza USB ile aktarıp Hifont yazılımını çalıştıracaksınız ve custom font seçeneğinden sistem fontu olarak yükleyeceksiniz.

      Sil
  20. Teşekkürler yanında latincesude yazsa daha kolay öğrenilir bilmeyenler için genede var ol

    YanıtlaSil
  21. Hifount la samsung cihazlarda asıl göktürkçe klavye kullanırız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hifont la sadece Göktürkçe destekli bir fontu sistem fontu olarak telefonunuza yükleyebilirsiniz. Klavye için yukarıdaki yazılımı telefonunuza indirip kurmalısınız.

      Sil
  22. Selamun aleykum Ulduz Bey. Bu telefonlar ve bilgisayarlar ne zaman Kiril alfabesini direkt hiöbir ley yapmadan görüp kopyalayabilmek Göktürk Abecedesi içinde olucak? Bir tarih bilginiz varmı? Sağolun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef bir bilgim yok. Biz Türk bilgisayarcılar olarak elimizden geleni yapıyoruz. Iphone IOS 9 sürümünden sonra Göktürk harflerini gösteriyor ama Android için genüz böyle bir gelişme yok.

      Sil
    2. Peki bilgisayarlarda durum nasıl? Her bilgisayar Göktürk harflerini destekliyor mu?

      Sil
  23. Indirmeye tikliyorum hata veriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok indirme yapıldığı için hesap kendisini korumaya almış, düzelteceğim.

      Sil
  24. Öncelikle böylesine güzel bir çalışmaya imza attığınız için tebrik ve teşekkür ediyorum. Uygulamayı indirdim ve çok da memnunum ancak sormak istediğim birşey var. Klavyedeki "Z" harfi benim diğer sitelerde okuduğum Gök Türk abecesindeki Z harfine göre ters olmuş, bunun sebebi küçük bir programlama hatası mı yoksa doğrusu bu olup diğer okuduğum kaynakta mı harf yanlış verilmiş?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ilginiz için teşekkür ederim. Doğrusu benim yazılımdaki gibidir. Kül Tigin ve Bilge Kagan yazıtlarında z benim yazılımdaki gibi yazıldı. Tonyukuk yazıtında ise sizin bahsettiğiniz şekilde yazıldı (yani benim yazılımda gördüğünüzün tersi şeklinde) Tonyukuk yazıtında ök/ük, nd/nt, Türk kelimesi Bilge Kagan ve Kül Tigin yazıtından farklı yazılmıştır.

      Sil
  25. İndir diyorum ama inmiyor.güncelledim yine de olmadı. Resimi göremiyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "indir" démeyeceksiŋiz. "kaydét" butonuna basacaksıŋız, program zaten telefonuŋuza kaydéder.

      Sil
  26. Samsung telefonumda giriş dili olarak kullanabilmem için ne yapmam gerekiyor?

    YanıtlaSil
  27. Gokturkce (resim ustune değil) yaziyi kopyalayip nasil yapistirabilirim? Kare kare cikiyor yapistirinca.

    YanıtlaSil
  28. telefon için tff dosyalarını nerden indirebilirim indiren arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim android marşmalov yüklü saygılarımla.

    YanıtlaSil
  29. Hocam dosyaları indirdim fakat bloğunuzda okudum Marshmallow(6.0.1) desteklemiyotmuş sizde samsung'a font için mesaj yollamışsınız ne zaman Marshmallow'a gelmesini bekliyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef Marshmallow'a gelmeyecek görünüyor. Nougat (7.0) İngiltere ve ABD'de yayınlanmaya başladı. Samsung forumlarında Göktürkçe metinler yayınladım ve Nougat sahiplerine görüp göremediklerini sordum, maalesef göremiyorlar. Yani Nougat'ta da Göktürkçeyi göremeyeceğiz galiba. Hifont, ifont gibi yazılımlarla da Göktürkçe destekleyen font yükleyemiyoruz, tam bir can sıkıntısı.

      Sil
    2. KitKat'ta Lollipop'ta Hifont ve ifont ile custom font (yani özel Göktürkçe fontlarımızı yükleyerek) Göktürkçe görebiliyorduk. Iphone'larda IOS 9 ve IOS 10 sürümleri Göktürkçeyi görebiliyorsunuz, yani sistem fontu Göktürkçeyi zaten destekliyor.

      Sil
  30. 10 Defa İndirdim Sildim Olmuyor. HiFont Demişsiniz Onuda Yükledim Ama Nasıl Yapıcağımı Bilmiyorum. Biraz Daha Açik Yardımcı Olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google maalesef Android 6.0 dan iştibaren özel font kurulumuna izin vermiyor. Dolayısıyla Hifont, ifont, fontfix yazılımlarıyla Marshmallow sistem fontu artık değiştirilemiyor (Android 4.0 (kitkat), 5.0 (lollipop) değiştirilebiliyor). Ama bu klavye yazılımına Göktürkçe fontu gömdüğümüz için sistem fontundan bağımsız olarak, klavye yazılımında Göktürkçeyi görebilirsiniz. Klavyeyi nasıl kuramıyorsunuz anlamadım. İndir'e basınca telefonunuza bir apk dosya inecek, onu çalıştırıp kuracaksınız.

      Sil
  31. iPhone yada IOS sisteminde varmi Aceba Yukarda okudugum bi yerde 2016 cikacak yazmisiniz Ben bulamadim
    Tesekürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. IOS sisteminde çıkacak diye birşey yazmadım. Hem çeviricinin hem de klavyenin web sürümlerini IOS da rahatça kullanabilirsiniz:
      http://www.tamga.org/2016/01/web-tabanl-gokturkce-cevirici-e.html
      http://www.tamga.org/2016/12/web-gokturkce-klavye.html

      Sil
  32. Abi
    1. Bende 3 nokta yok.
    2. Yazıyı kopyalatıp yapıştırıyorum hiç bir şey gözükmüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef telefonlarıŋ sistem fontları Göktürk Unicode desteği vérmediğinden dolayı Göktürkçe harfleri paylaştığıŋızda, telefonlarda (ve desteklemiyorsa bilgisayarlarda da) Göktürk harfleriniŋ yérine kutucuklar görünüyor. Bu, ancak bu yazınıŋ soŋ paragrafında aŋlatıldığı gibi telefonuŋ sistem fontunuŋ Göktürkçe Unicode destekleyen bir fontla değiştiği zaman çözülebiliyor.

      Sil
    2. Merhaba Tuğrul Çavdar bey. Yorumlarınızda Göktürkçe ñ ve sağ ayağı uzun (-ng in karşılığı ) olan n yi kullanıyorsunuz. Ñ , -ny karşılığı mıdır ? Ya da bu ikisinin kullanım yerleri nerelerdir ? Daha önemlisi -ny nin ses karşılığını biliyor musunuz ? Yani çıkarabiliyor musunuz ?
      Göktürkçe k larin ve n lerin seslerini çıkarabilmek için bir çalışma yapılıyor mudur ?
      ( diğer Türk topluluklarının araştırılması ve böylece oralarda bu sesler halen dilde kullanılıyorsa bulunabilir.)

      Sil
    3. Klavyede ŋ olmadığı için ilk zamanlar nazal ŋ (geŋizcil ŋ) için klavyeden kolay girilebildiği için ñ harfini kullanıyordum. Ama aslında ñ kullanmak yaŋlış, çünkü İspanyolcada ny ye karşılık geliyor. Nazal ŋ, ŋ ile yazılmalıdır, ama maalesef klavyeden kolayca girilen bir harf değil. Göktürkçedeki 𐰪 ise ny çift sessizine karşılık gelir.

      Sil
  33. Hocam uygulamayı indirdim apk yı kurarken uygulama yüklenemedi diyor ve altta bitti seçeneği var sadece onada baaınca bişey olmuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorun çözülmüştür. Google'uŋ yeŋi APK dérleme mekanizmasına v1 ve v2 diye iki seçenek getirmişler. v2 seçilerek APK dérlendiğinde Kit Kat ve Lillipop a yüklerken sorunlar oluşuyordu (Marshmallow ve Nougat da oluşmuyor). Sadece v1 veya hem v1 hem v2 seçilerek dérlendiğinde sorun oluşmuyor. Blog'dan yeŋi sürümleri (hem klavye hem çevirici) indirebilirsiŋiz.

      Sil
  34. merhaba,
    öncelikle emekleriniz için çok teşekkür ederim. yukarıdaki yorumların tamamını okudum, anladığım kadarıyla belki maddi anlamda değil ama emeklerinizin karşılığını manevi anlamda almaya başlamışsınız, bu hepimiz için çok sevindirici.
    soruma gelecek olursak, ben ios kullanıcısıyım. telefonun genel alfabesini Göktürk alfabesi yapmak istiyorum. yani web tabanında sadece metin çevirmekten ziyade, telefonumda sadece Göktürk alfabesini görmek istiyorum. böyle bir şey mümkün mü? tekrar teşekkür ederim, esenlikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      IOS un sistem fontu Göktürk harflerini desteklemekte (Android in sistem fontu hala desteklemiyor). Siz IOS'da Göktürkçe yazmak için http://www.tamga.org/2016/12/web-gokturkce-klavye.html adresindeki klavyeyi kullanabilirsiniz. Göktürkçe çevirmek için de http://www.tamga.org/2016/01/web-tabanl-gokturkce-cevirici-e.html adresindeki çeviriciyi kullanabilirsiniz. Siz Whatsapp, facebook, instagram gibi telefonunuzdaki her programda Göktürkçeyi görebilirsiniz çünkü IOS 9.0 dan itibaren gösteriyor. Android in de göstermesi için Samsung a defalarca e-posta yazdım ama cevap alamadım: http://www.tamga.org/2016/06/androidde-gokturkce-destegi-icin.html

      Sil
    2. tam olarak şuanda anladım, tekrar teşekkür ederim

      Sil
  35. yeni telefonum ios olduğu için eski telefonumdan denedim, aynı hatayı ben de aldım. apk inerken telefon yayıncıya güvenmediği için 'riskli olabilir' diye bir uyarı veriyor, belki telefon kendini korumak için yüklenemiyordur. telefon xperia, sürüm 5.1.1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorun çözülmüştür. Google'uŋ yeŋi APK dérleme mekanizmasına v1 ve v2 diye iki seçenek getirmişler. v2 seçilerek APK dérlendiğinde Kit Kat ve Lillipop a yüklerken sorunlar oluşuyordu (Marshmallow ve Nougat da oluşmuyor). Sadece v1 veya hem v1 hem v2 seçilerek dérlendiğinde sorun oluşmuyor. Blog'dan yeŋi sürümleri (hem klavye hem çevirici) indirebilirsiŋiz.

      Sil
  36. Tuğrul bey android tabanlı göktürkçe klavye ve çeviriyi yeni güncellemeden sonra indiremiyoruz.
    Ben ve birçok arkadaş facebook grubuna yeni üye olan arkadaşlar çok istiyor indirmek ama malesef indiremiyorlar daha öncede size bildirdim sorun yok dediniz isterseniz bu konu hakkında yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorun çözülmüştür. Google'uŋ yeŋi APK dérleme mekanizmasına v1 ve v2 diye iki seçenek getirmişler. v2 seçilerek APK dérlendiğinde Kit Kat ve Lillipop a yüklerken sorunlar oluşuyordu (Marshmallow ve Nougat da oluşmuyor). Sadece v1 veya hem v1 hem v2 seçilerek dérlendiğinde sorun oluşmuyor. Blog'dan yeŋi sürümleri (hem klavye hem çevirici) indirebilirsiŋiz.

      Sil
  37. Hocam sağol un var olun esenlikler dilerim

    YanıtlaSil
  38. Hocam elinize sağlık çok emekler vermişsiniz. Blogunuzda da en ince ayrıntısıyla aktarmışsınız . Başarılarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
  39. Android 6.0.1 de telefon dilini göktürkçe yapmak mümkün mü 🤔font uygulamaları ile telefona göktürkçe tanımlamak mümkün mü, cihaz lenovo p2 Android 7 ye yükseltmek mümkün ama 6 da bıraktım 7 yi tavsiye etmediler

    YanıtlaSil
  40. Tüm Bloglarınız İçin Çok Teşekkürler

    YanıtlaSil
  41. Hocam ben mesela ismimi yazacağım? Ama hangi harf hangisinin yerine geçiyor bilmiyorum. Yani eski Türk'çe de bir kaç harf yok ya ondan demiştim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugünkü f'ler eskiden p; bugünkü h'ler eskiden k idi. Yani adınızı Pakri şeklinde yazabilirsiniz.

      Sil
  42. Daha önce iPhone da klavye olarak kullanabiliyordum. Şu an da desteklemiyor. Bunun için bir çalışma yapılabilinir mi ?

    YanıtlaSil
  43. Şunu kullanabilirsiniz: http://www.tamga.org/2016/12/web-gokturkce-klavye.html

    YanıtlaSil